Studiereis Chicago - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Kim Westera - WaarBenJij.nu Studiereis Chicago - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Kim Westera - WaarBenJij.nu

Studiereis Chicago

Door: Kim Westera

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Mei 2015 | Nederland, Emmen

In september 2014 ben ik gestart met de opleiding MANP aan de Hanze Hogeschool Groningen. Een verplicht studieonderdeel is een studiereis naar Chicago. Aanstaande zaterdag is het zover...

Deze reis is georganiseerd, omdat de rol van de Nurse Practitioner zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten.
Tijdens deze reis gaan we met een grote groep verpleegkundig specialisten i.o. kennis maken met de Amerikaanse gezondheidszorg en de rol van Nurse Practitioner (verpleegkundig specialist) binnen dit systeem.
In Chicago volgen we één dag allerlei presentaties over de rol van de Nurse Practitioner in de Amerikaanse gezondheidszorg, we gaan twee dagen meelopen met een Nurse Practitioner in het University of Illinois Hospital & Health Sciences System (Zoals nu lijkt loop ik mee op een pijnafdeling en een afdeling voor gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg) en daarnaast maken we uitstapjes. We bezoeken o.a een integrated care unit, een shelter en de brandweer. Ook gaan we naar het stadion van Chicago Cubs om de wedstrijd tegen New York Mets bij te wonen.
Het lijkt mij een geweldige belevenis. Ik ben erg benieuwd naar de rol van de Nurse Practitioner in Amerika!
De komende week rond ik mijn laatste opdrachtjes af en bereid ik mij voor op de reis. Ik vind het allemaal erg spannend, maar ik begin er nu naar uit te kijken. Na veel strubbelingen in de afgelopen periode, hoop ik weer geïnspireerd terug te komen! Ik heb me voorgenomen om elke dag een stukje te schrijven....
Groetjes Kim

• 03 Mei 2015 - 16:34

Anja:

Hoi Kim,

Lees net je berichtje.
    Ik wil je heel veel succes en plezier toewensen in Chicago het zal wel lukken denk ik!

Gr Anja zwart

• 03 Mei 2015 - 17:13

Elles:

Kim wens je heel veel succes maak er wat van ,zal je volgen succes

• 03 Mei 2015 - 17:58

Marjo:

Goed vooruitzicht, leuke bestemming en veel leermogelijkheden ook.
    Veel succes en plezier.
    Groetjes Marjo

• 03 Mei 2015 - 18:49

Clary:

Ga maar lekker ontspannen en ook nog veel indrukken opdoen hoe het in de VS gaat!

• 04 Mei 2015 - 08:25

Hetty:

Wat een geweldige belevenis! Heel veel suc6!

• 05 Mei 2015 - 15:43

Kim Westera: